Sunday, June 01, 2008

Happy 8th Anniversary


1 Jun 2000, hari bersejarah kami, setelah hampir setahun kami bertunang pada tahun 1999, 1 Jun 2000, kami diijab kabul kan, Alhamdulillah, tahun ni masuk tahun ke 8 kami menjadi suami isteri. Syukur...

Takder apa celebration pun..ehehe kempen berjimat cermat, so tader makan-makan kat luar special, walaupun plan asal konon nak pegi makan kat luar, tapi tak jadi sebab dah penat membeli barang kat tesco, so petangnya melepak kat rumah je. Adik aku pun dah sampai semalam dari SP, dia ada kat rumah so ringan kerja aku banyak, guide dia buat nasi goreng tomyam je untuk makan malam tu.

Untuk suami terchenta, terima kasih kerana menerima diri ini seadanya, sejak dari hari pertama kenal, 1/8/1998, dan hari-hari seterusnya selepas itu. Hari demi hari kita tetap belajar mengenali diri masing, dan diri sendiri. Masa chenta-chenta of course la feeling lebey, merajuk sikit dipujuk, lagi dipujuk lagi merajuk, sebab seronok ada yang memujuk.ahaks.. dah kahwen ni konon merajuk, tetapi di sana diam wat derk jek... kita ni lalu lalang la depan dia sambil dia tgk tv, konon dah nampak kita dok pi balik-balik, member nak usha-usha pujuk...tapi boleh pulak member sound, "Ishkkk tepilah orang nak tengok tv ni, pi balik-pi balik nak tengok tv pun tak senang," hahah kan kes naya. Tapi biasalah, dah masuk 8 tahun kawen, diri sendiri pun maleh merajuk-rajuk. sebab kang sendiri merajuk, sendiri pujuk.

Apalah sangat rajuk yang minta dipujuk kalau kita boleh kenang banyakkkk kebaikan dia yang baik tak? Macam ZAR kata, kalau mati hidup balik pun tetap hendak suami yang ini. Ehehe setuju bebeno aku dengan Zar, tambah pulak bila dikenangkan aku pregnant kali ni memang dugaan betul. Dengan kebas tangan, sampai nak menyuap makan pun kadang-kadang berhenti-henti sebab kebas, apa tah lagi hendak membuat kerja rumah yang selengkapkan bagi seorang isteri, dia la mengambil alih bereskan segalanya. Bagi aku kategori romantik cara dia la gitu, cik abang ni tak reti beli bunga, beli kek, beli kad, beli hadiah. Sejak dari zaman bercinta sampai dah 8 tahun kawen memang dia failed bab-bab yang satu ni.

Pernah masa first time celebrate birthday aku kononnya masa tahun pertama berchenta, kita keluar deting punya excited nak jumpa buah hati di hari birthday, kira macam syok sendiri la konon nanti ada hadiah, ada kad bagai..tapi nan ado katanya. Sehelai sepinggan je keluar deting, sampai masam muka aku hari tu..ahaks.. Last-last member terus terang, dia tak reti semua ni, ingat lagi, member ajak aku pegi memori land kat Central Market ni, siap member suruh aku pilih hadiah apa aku nak, sebab dia kata tak pandai beli, paling lawak poyo dia boleh cakap "Kalau awak nak, carilah kad sekali, nanti saya sign je, saya nak beli tak reti," uwaaaa kejam sangat kan...Ehehe sampai sekarang aku suka ungkit kisah ni depan anak, dan akan terus diulang-ulang untuk menyakat. Ehehehe

Tapi apa pun aku bersyukur, yang penting bukan semua itu bagi aku, syukur dia menunaikan tanggungjawab dengan sempurna sebagai suami, bapa, anak dan menantu dalam keluarga kami. Malah kebaikan dia kepada kedua mak abah aku sendiri melebihi dari apa yang dia beri pada mak ayah dia. Itu lebih penting la kan.. One thing aku tertarik dengan sikap cik abang ni ialah sifat tidak kedekut, memang dari 1998 aku kenal dia, dia memang pemurah, (tepat dengan maknanya namanya-pemurah) masa aku student dulu, nak keluar deting dengan dia, tambang dia kasi, duit telefon pun dia kasi, ye la zaman tu handphone barang mewah ok.. kata dia, duit pinjaman, atau duit mak abah aku bagi, guna untuk belajar, bukan buat tambang keluar deting dengan dia, atau guna untuk telefon dia, ye lah aku tader telefon untuk dia call.

Mula-mula memang segan nak ambil, tapi dia cakap, dia bersalah kalau biar aku spend duit untuk dia dengan duit mak abah aku atau duit pinjaman. So dari hari ke hari aku kenal dia, itulah sikap yang aku rasa serasi dengan aku, sebab aku sendiri tak boleh ngam dengan orang jenis berkira, sebab aku jenisnya, lebih kurang, bukan berkira. I cannot imagine kalau aku dapat laki jenis berkira, macam mana aku nak tolong adik aku, mak aku, abah aku yang bukan dari keluarga senang kalau dapat laki, semua duit dia nak saving, nak simpan untuk diri dia. Boleh gaduh jawabnya. Mujur sikap tak berkira dia tu la, dia tengok peti ais mak aku uzur sangat, terus ajak aku pegi beli peti ais baru, tengok kerusi rotan mak dah nak roboh, dia ajak beli sofa baru, tengok kesian mak naik bas pegi pekan, dia cover aku beli motor untuk adik. Setiap kali balik kampung, dia akan penuhkan stok barang dapur untuk mak cukup untuk 1-2 bulan..terharu tau..Thanks hunny..

So, to my darling, I LOVE YOU..LOVE YOU AND LOVE YOU... Moga kita akan terus dipanjangkan jodoh, dan terus berbakti pada orang tua kita sama-sama. Syukur juga atas doa mak abah, mak ayah, kami sentiasa ada sahaja rezeki demi rezeki, dan sentiasa ada keberkatan kerana restu mereka sentiasa ada.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino