Wednesday, October 11, 2006

Salah guna kepintaran


Korang baca tak BERITA INI kata dalam paper hari ni? Aku sendiri dua tiga minggu lepas ada terima email kononnya dari public bank, memang siap dengan email rasmi public bank lagi. Emailkan pada aku menyuruh aku kemas kini akaun.

Aku dah syak mesti menipu ni, sebab aku tak pernah ada akaun public bank,dan aku tak pernah guna email yang itu untuk urusan bank. Tapi buat dek je la, aku terus delete email tu. Ingat nak jugak call Public Bank maklumkan tapi...heheh dah memandangkan aku memang tak der akaun kat situ, aku abaikan. Tapi bila baca paper hari ni aku terasa aku bukan rakyat yang prihatin dan tidak menunaikan tanggungjawab sosial aku, kalau lah hari tu aku terus call Public Bank, dan buat laporan polis ke, sure tak ramai jadi mangsa penipuan ni, dan mungkin akan terbongkar awal kes penipuan ini.

Korang ade dapat email tu? Tapi aku heran jugak dengan sistem I.T Public Bank, mudah benar kena ceroboh. Pakai sistem cap ayam ke?? Kesian mangsa-mangsa yang mudah percaya pada benda-benda gini. Tak pasal-pasal duit dari akaun mereka dipindahkan. So korang berhati-hati lah, jangan mudah melatah kalau dapat email bukan-bukan yang minta nombor akaun ke apa.

Dah dekat nak raya, mood kerja pun macam menurun je, heheheh ingat nak balik kampung beraya je, kalau dulu masa bujang-bujang aku tak kisah sangat bab beraya, malah masa kau kat uitm dulu, tak der baju raya pun tarak hal, aku raya pakai baju biasa aku pakai pegi kelas je, selain faktor tak nak membebankan mak abah beli baju raya, aku bukan nak ke mana pun masa beraya. Tapi bila dah kawin, ada anak, ada suami, ada dua keluarga, dan darling pulak dari family yang besar dan sedara mara yang ramai, aku sediakan jugak 2-3 pasang baju raya untuk diri sendiri.

Biasanya memang kami anak beranak akan pakai sedondonla hari raya tu. Untuk hero kecik, memandangkan dia belum ada adik-adik lagi, jadi merasalah si abang ni pakai baju 'meriah' sikit. Lagi pun dia dah pandai memilih, macam hari tu kami beli kasut kat SOGO, amboi taste, kasut nak camni, hendak camtu. Seluar pun dia pilih nak macam mana. Heheheh tapi pilih punya pilih, dia suka kasut yang murah je, tak sampai RM39.90 je. Legaaa sebab mula-mula dia dia pegang semua kasut lebih 60 ringgit. Hehehe bukan apa, budak ni cepat beno membesar, kasut raya tahun lepas tu mmg dah sendat sangat. Padahal masih elok lagi, untung nanti cousin dia la, dapat kasut masih elok lagi. Seluar-seluar pun sama, masih nampak elok lagi, tapi dah tak muat.

Semalam masa nak tidur, dua hero aku masuk bilik tidur dulu, hero kecik tido kat katil dia la, my katil mate landing atas katil, aku kat bawah lagi setelkan tengah layan drama Cinta Madinah, abeh drama baru aku naik, masa kat tangga aku dengar dua hero dok menyanyi lagu negaraku, aku diam-diam amik hp dan rakam suara diaorg nyanyi-nyanyi. masuk dlm bilik pun aku diam-diam je letak hp kat atas katil, dah abeh sessi nyanyi lagu negaraku, lagu kalau anda gembira tepuk tangan la, dengan pitching lari semua, dah abeh sessi nyanyi-nyanyi dua hero tu, aku pun play balik clip nyanyian 'sumbangan' mereka tu hahahaha gelak-gelak kami malam-malam buta.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino