Tuesday, September 05, 2006

He is top 3


Hari yang gembira...
~ Kat office, dapat pc baru.. flat skrin monitor, comei, dan cpu seksi, hehehe

~ Balik office pergi tadika Najmi, hari ada progress report untuk parent. Mula-mula jumpa cikgu BM dia, tunjuk progress dari mula masuk, cikgu puji-puji dia..bla..bla.bla... then cikgu agama..puji-puji bla..bla...bla...kembang..kembang... then masuk bilik jumpa cikgu BI dan Maths..puji..puji...kembang-kembang.... And kami balik dengan rasa happy dan bangga sebab cikgu ckp ada dua budak yang cepat belajar among five years students, and he is one of them. Mestilah happy walaupun peringkat tadika je, tapi cukup buat aku dan darlign rasa lega dan happy.
Sebab kalau dikenangkan sejarah kelahiran dia yang doktor kata 50-50 je sebelum lahir tu, lahir kecik tak sempurna macam orang lain, dia pernah masuk wad 3 kali sebab kena 'tarik' masa demam panas. Dan masa dia kena kali terakhir, melihat dia lemah dah kejang, aku dah pasrah dan serah pada Allah je time tu, and bila sekarang dia sudah melepasi 5 tahun, dan dia membesar sempurna dan Alhamdulillah perkembangan otak dia pun normal dan bila cikgu cakap overall prestasi dia cemerlang, sudah tentu aku happy. (later aku update tentang email-email tentang pembaca-pembaca blog yang berkongsi kisah anak pra-matang, menarik, later kay..)
Ni Cerita Minggu Lepas
Minggu lepas adalah minggu yang mencabar.. Menjaga dua Mior yang demam di rumah.Masa balik kampung aku yang demam. Balik ke Putrajaya dua Mior lak demam. Sorang tu kecik senang le, bawak masuk keter, angkut pi klinik yang sorang errrmmmmm telan panadol active fast jer. Geram betul orang lelaki ni, kalau demam ke sakit ape, bukan nak ke klinik. Kalau teruk sangat tu baru nak pi.

Disebabkan aku phobia takut Najmi kena 'tarik' lagi time demam, so aku terpaksa angkut dia pegi opis. Lagipun ramai staff aku bercuti, so aku tak leh nak emergency. Hehehe kerja dlm bidang aku ni best sikit, sebab biasanya unit kami memang terpisah jauh dari unit orang lain, bos sure tak ada sekali, unit aku sekarang boss ada kat bangunan lagi satu, nak jumpa boss sebulan sekali pun payah. Tapi kalau pun boss aku tanya, aku cerita lah yang benar, heheheh bos pun bawa anak mai opis, setiap hari lagik...

Hari Rabu, 30/8/06, lembik budak Najmi, langsung tak makan minum, pujuk-pujuk minum la milo sikit, peh tu muntah, aku siap sediakan balang untuk dia muntah kat bilik aku di opis. Mujur dalam bilik aku di opis ni memang ada satu set sofa, so aku just bawa bantal je, dia baring atas sofa je. and aku bawa selimut. Lepas makan ubat dia nyenyak tido.

Malam tu ada dinner, dinner tadika Najmi. heheh , dinner budak tadika pun buat kat umai cafe kat Putrajaya International Convention Center (PICC), cantik cafe dia, Mulanya darling cakap dia malas nak pergi dinner dah tak larat, ermm tapi duit kami dah bayar, Najmi pulak merengek nak pergi jugak, kesian pulak. So darling kata tak per la pergi. Kebetulan malam tu ada sambutan Ambang Merdeka kat Putrajaya ni, so jalan pulak tutup, kesianlah parent yang datang dari Puchong dan Damansara, because dinner ni join semua tadika seluruh cawangan yang ada di bawah Tadika Children Islamic Center (CIC) ni.

Perjalanan dinner lancar, CIC ada a good teacher yang boleh jadi MC dengan baik, ada game dan sebagainya, tapi kami tak lama sebab hero kecik dah lembik dan nak balik tido, badan pun panas. Aku pun risau, so jumpa Pengarah Urusan dia, mintak diri nak balik. Ermm kalau aku kerja swasta, sure aku dah berhenti dan kawtim dengan owner tadika ni nak jadi franchise dia. Prospect bagus. hehehe sempat juga aku berangan pulak. Kami balik, dan rileks2 kat rumah tunggu detik 12 malam nak tengok bunga api dari balkoni bilik tidur je.


Gambar dinner ni nanti akan di upload later..

and ya fotopages kami dah update Jenguk sini meh

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino