Thursday, August 10, 2006

Mak Andeh's tips


Dua tiga hari lepas baca blog Mak Andeh, CERITA PASAL MONEY FOR NOTHING dan aku belajar sesuatu dari situ.. dan aku tulis komen, aku akan guna pakai skil tu suatu hari nanti... Oh rupanya tak lama...hehehe tak perlu tunggu lama-lama...hari ini aku sudah menggunakan pakai skil ala-ala special branch.

Tadi masa maghrib, aku dan darling sibuk solat maghrib kat bilik solat kat atas, budak bertuah ni kat bawah. Kat dapur, ada dua biji telur belum masak dalam bakul, tak muat nak isi dlm tmpt telur kat peti ais, mulanya telur tu kat atas microwave, so kira dia tak leh capai, and sebelum solat tadi aku nak letak jug kaca atas tu, jadi aku alihkan telur ke bawah. Budak bertuah ni dah main-main dengan telur tu, dan telur sudah pecah. Aku tak tau sehinggalah lepas Isya', aku turun dan ke dapur.

Tengok telur sebiji dah pecah, aku panggil dia, dan gunakan skill Mak Andeh.

Mama : "Najmi, sini..sape buat telur ni pecah ni??"

Najmi : "Entah, tak tau...tiba-tiba je pecah,"

Mama : "Mana boleh tiba-tiba mesti ada orang pecahkan, Allah nampak tau sape buat,"

Najmi : "ermm kita tau, agaknya tikus kot, dia lalu-lalu situ, kena telur dan pecah, atau pun hantu, hantu suka makan telur,"

Mama : *kontrol nak gelak-gelak..tahan je... "Ok, tak pe, mama tak kisah, tapi siapa yang buat Allah dah nampak, dan tak kira siapa yang dah buat, dia tak boleh dah jadi anak mama, dia tak boleh duduk rumah mama, dia kena keluar dari rumah ni, dia kena pergi cari rumah lain, dia kena cari mama lain, mama dah tak nak dia,"

Diam kejap.. Aku tak pedulikan dia, terus basuh pinggan, buat-buat dia tak wujud... Tiba-tiba member sudah rasa tertekan, dan takut kena keluar rumah..hehehehe

Najmi : "Erm...kenapa pulak kita nak keluar dari rumah ni, ..kita nak jadi anak mama, kita tak mau keluar dari rumah ni,"

Hahhahahahahahha mengaku jugak dia...bila aku gelak-gelak...dia kaver2 dan cakap, "ye la kita ngaku, kita buat tu...tapi nanti lain kali kita tak buat dah...mama tak payah cari anak lain tau..." hehehhehe

Darling turun dan aku story kat dia, kami gelak-gelak... Aku amik hp dan call Mak Andeh and tell the story, and pass the phone to Najmi, aku cakap "Nah cakap ngan Auntie ni, bagitau dia sape yang pecahkan telur,"

hahah dengan innocent, dia ckp ngan Mak Andeh "saya yang pecahkan telur tu," hehhehehe lepas dia letak phone, dia cakap, "Auntie tu kata Allah nampak apa kita buat," hahahahha Thank you Mak Andeh...you rock mama la.... you rockkk bebeh...

cool hah???

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino