Wednesday, September 21, 2005

gembira...


Ye haaaa....tengah mood gembira....

Aku akan bertukar ke kementerian atas bukit nanti...ahaks...
jadi orang Wisma Putra gitu...
1 Oktober sepatutnya, tapi may be bos akan suruh tangguh seminggu dua tu..mesti la..
Siapa orang KLN dalam dunia blogging dan pembaca blog ker.. meh la story mori sikit environement kat sana...

Aku rasa macam ada blogger dari situ, tapi tak tau ler betul ke idak...so kalau ada member dari sana....selamat berkenalan...

gembira.....la...la...la....

cerita sotong
Ok kesimpulan dari entry yang lepas, memang majoriti korang sumer pernah buat menda-menda tak senonoh gitu kan? so jangan ler hangin satu badan kalau-kalau anak kita pulak buat kerja yang sama....darling pernah cerita, dia dan adik dia mandi kolah, malam tu jenuh berangkut air, menyiram pokok bunga, dan segala pokok nak keringkan kolah kah..kah..

Lelaki yang ego..
dua tiga hari lepas tengok Fear Factor kat channel AXN, ada satu babak kena drive atas trak yang bergerak, dan landing depan tu. Peserta ialah berpasangan. Ada satu couple ni, pengacara tu tanya siapa yang drive better lelaki ke pompuan tu, dan tentuler lelaki tu mengaku dia terrer, dan pompuan tu kata lelaki tu tak pernah kata dia bawa kereta elok.

Kah..kah..aku gelak, dan cakap setuju... aku majoriti lelaki macam tu..(ini membawa maksud ada minoriti yek..) majoriti lelaki takkan mengaku pompuan lebih hebat dari dia. Pompuan lebih pandai ker, lebih itu lebih ini dia takkan cakap pompuan tu hebat....cuma kekaguman lelaki pada pompuan ialah bilamana seorang isteri 'bermatian-matian' dan menyabung nyawa melahirkan zuriat ke dunia. Itu memang lelaki akan akui wanita kuat dan heroin. Sebab apa? sebab itu jer yang lelaki tak mampu buat. Aku bagitau darling macam tu, darling gelak, dan mengiyakan, tapi tak mengaku kalah, dia cakap, tapi dalam tu pun lelaki masih boleh riak, "dia power sebab boleh buat isteri dia hamil," ha..ha...dan kami terus bertekak-tekak manja gitu.

Biasalah suami isteri gitu...tak gitu...?

Semalam pun aku angin tak berapa elok, petang tu Salina datang office mengajarkan aku yang 'kayu' ni ilmu photoshop, balik rumah dah petang sangat, malas nak masak. Memang tahap malas beku...means aku memang tak mau langsung pegang sudip, kuali, goreng ikan, hatta goreng telur pun. Tapi bila dua-dua kami malas hendak keluar beli makanan, maka dengan berat hati aku masak gak ler. Lepas tu aku terus macam hangin jer...penat, dan panas lak tu...geram jer ngan darling, masa makan pun masih bersisa-sisa hangin, tapi lepas makan tu, aku basuh pinggan, then bila ke depan tengok orang tu tengah melipat kain....sejuk rasa hati, cair segala amarah.

Dan barulah aku tau aku hangin tadi sebab dia tak mau tolong aku...sebab mula-mula aku memang rasa malasnya nak masak, nak kemas-kemas, nak membasuh, dan aku berharapa ada orang menolong...sebab itulah bila nampak darling tengah melipat kain, hati terus sejuk, dan terharu....

Jadi para suami di luar sana, bukan susah nak sejukkan hati isteri, tak payah beli barang kemas, aksesori, baju ke hapa ke....bila isteri tengah muncung apa kata korang pi buat air ker, tlg basuh pinggan ke, mop lantai ker..sejuk hati dia nanti...tak gitu encik-encik suami sekelian..?

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino